ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد
سرخط خبرها

بالغ بر ۲۷ هزار جلد گذرنامه در مشهد تمدید اعتبار شد

  • کد خبر: ۱۲۳۹۷۷
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
بالغ بر ۲۷ هزار جلد گذرنامه در مشهد تمدید اعتبار شد
رئیس پلیس امنیت و اطلاعات خراسان رضوی گفت: از هفته گذشته تا این لحظه بالغ بر ۲۷ هزار جلد گذرنامه تمدید اعتبار شده است. همچنین ۲۰ هزار برگ گذر موقت برای زائران ارائه شده است.

بی باک|شهرآرانیوز، سرهنگ نودهی، رئیس پلیس امنیت و اطلاعات خراسان رضوی در نشست خبری افزود: روز گذشته در حاشیه نمازجمعه مشهد نیز ۴۰۰ جلد گذرنامه تمدید اعتبار شد. همچنین از نظر امنیت در بخش انتظامی و راهور در مسیر تردد زائران خدمات انتظامی توسط پلیس استان خراسان رضوی ارائه می‌شود.

همچنین جعفر شهامت، رییس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین خراسان رضوی در این نشست گفت: ظرفیت ۱۰۰ هزارنفری برای اعزام زائران اربعین حسینی در بخش ریلی و جاده‌ای و هوایی درنظر گرفته شده است.
هرچند تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی دو برابر عدد اعلام شده است.
وی افزود: در این زمینه در حال تلاش هستیم که ۳۰ هزارنفر ظرفیت به ظرفیت کل استفاده از حمل و نقل عمومی اضافه کنیم.

کاروان بزرگ شهرداری مشهد  به عراق منتقل شد

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اربعین امسال به دلیل شرایط مختلف و کنترل بیماری کرونا و همچنین توافق با کشور عراق برای اعزام پنج میلیون زائر از کشورمان متفا‌وت است.
وی با بیان اینکه زمینه سازی برای اعزام این حجم از زائران نیازمند برنامه‌ریزی است، افزود: تاکنون بخش زیادی از موکب‌ها به داخل عراق منتقل شده و بخش دیگر درحال انجام تشرف‌های اداری در لب مرز هستند.
به گفته وی، کاروان بزرگ شهرداری مشهد در بخش خدمات و حمل و نقل سازماندهی و به عراق منتقل شده‌اند. همچنین کار بزرگ و عظیمی در حوزه گذرنامه توسط نیروی انتظامی استان انجام شده است.
وی با بین اینکه اربعین کنگره جهانی است که هم جامعه ساز و هم انسان ساز و هم تمدن ساز است، خاطرنشان کرد: داوطلبان اربعین حتما شیعه نیستند و از اهل تسنن و همچنین سایر ادیان دیگر در این کنگره عظیم حضور دارند.

دولت تصمیم خاصی برای ارز زائران اربعین نگرفته است

در ادامه معاون زیارت استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوال شهرآرانیوز درخصوص وضعیت ارز زائران اربعین گفت: ما دیگر در کشور ارز دو نرخی نداریم و تاکنون هم دولت تصمیم و تدبیرخاصی در این زمینه نگرفته است.
وی تاکید کرد: برای بررسی وضعیت ارز و فروش آن در صرافی‌های خیابان امام خمینی (ره) تیمی اعزام و بررسی‌های مورد نیاز صورت خواهد گرفت.
وی خطاب به زائران اربعین حسینی تاکید کرد: مردم از مراکز و صرافی‌های معتبر خریداری کنند.

برگزاری مراسم اربعین در ۱۱ هزار مسجد سه استان خراسان 

حجت‌الاسلام احمری، رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اقدامات فرهنگی در دو قالب داخل و خارج کشور انجام خواهد شد.

به گفته وی، در روز اربعین در ۱۱ هزار مسجد سه استان خراسان مراسم اربعین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسیر نجف به کربلا نیز روحانیون مستقر هستند و‌ هدف از اقدامات ما اثرگذاری معنوی و ایجاد تحول فکری در زائران است، خاطرنشان کرد: همچنین در مسیر راهپیمایی ۱۱۵ روحانی از جامعه‌المصطفی حضور دارند و اداره اوقاف نیز ۱۸۰ روحانی برای حضور در موکب‌ها و‌مسیر راهپیمایی برای برای ارائه خدمات فرهنگی اعزام کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->